joi, 18 decembrie 2008

INCREDEREA....


Am cautat in dictionar sa vad ce inseamna cuvantul "incredere", am gasit o definitie simpla si ...banala...


ÎNCRÉDERE
s.f. Acţiunea de a (se) încrede şi rezultatul ei; sentiment de siguranţă faţă de cinstea, buna-credinţă sau sinceritate a cuiva; credinţă. ♢ Expr. Om (sau persoană) de (mare) încredere = persoană căreia i se poate încredinţa orice secret, orice misiune.

Am stat mult timp sa meditez la ce scrie mai sus...de ce? pentru ca ma gandesc in cate persoane din toti cei pe care ii cunosc pot sa am incredere, in una...sau poate doua...sau...sa fie oare mai multe???
Pana acum cateva zile credeam ca pot avea incredere in oricine pentru ca orice persoana merita asta ... dar cred ca incep sa ma trezesc din somul meu si sa imi dau seama ca nu este asa...nu poti avea incredere in oricine...
Intr-o dimineata cand tocmai eram pe punctul de a pleca intr-o frumoasa excursie prin tara... stateam si sorbeam din cafeaua care se racea...impreuna cu Daniela si ne intrebam daca mai are rost sa mergem si sa facem ceea ce ne-am propus ...avand in vedere a din 5 persoane ramaseseram doar noi doua...
Atunci Daniela a spus :"Ce rost are sa crezi in alti , nu mai bine crezi in tine?"
M-am gandit la cele spuse... asta pentru ca eu nu am avut incredere in mine pana acum...nu demult...
Asadar ce e mai bine....sa ai incredere doar in propria persoana sau trebuie sa crezi si in oameni?
Increderea asta poate genera multe discutii ...fiecare dintre noi a spus macar odata "nu ai incredere in mine..." cu toate ca poate nici noi nu aveam in propria persoana in acele momente...sau si mai grav...poate nici noi nu aveam incredere in persoana care statea in fata noastra si pe care ne-am suparat atat de tare ca nu ne da increderea ei...

M-am dat seama aseara ca totul se rezuma la un "eu" si atat... fiecare se lupta sa-i fie lui bine si eventual persoanei care o considera foarte importanta in acel moment...si nimic mai mult...
Mi-a luat ceva timp sa imi dau seama de existenta acestui "eu" iar trezirea din visul meu a fost brusca si dura , nu ma asteptam ca lumea intreaga sa fie atat de egoista...desi mi s-a spus...mi s-au oferit exemple...am fost avertizata...
Azi nu suntem decat nista papusi pe baza de arc...sau eventul niste marionete in jocul social...care ne adanceste si mai mult...
Fiecare dintre noi poarta o masca..ii e frica sa nu fie descoperit asa cum este si sa para slab...
Suntem niste actori pe scena propriei vieti... un rol pe care uneori nu prea stim sa il jucam...

Revenind la incredere mi-am dat seama ca doare mai putin daca te dezamagesti tu pe tine...decat daca te dezamagesc ceilalti...daca increderea pe care le-ai oferito nu a fost apreciata ...daca ai dat foarte mult si nu ai primit nimic... asadar increderea ta o meriti doar tu...si poate una sau doua persoane...

Mi-as dori sa fac lumea mai buna ...makar acum...pentru cateva zile... sa uite de acel "eu" si sa se gandeasca cu toti la un "noi"...
Raman cu dorinta mea arzatoare...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu